Pagini

miercuri, 27 ianuarie 2010

OUG nr 1 / 2010 - privind unele măsuri de reîncadrare în funcţii.....

În MO nr 62 din 27.01.2010 a fost publicată OUG nr 1 privind unele măsuri de reîncadrare în funcţii a unor categorii de personal din sectorul bugetarşi stabilirea salariilor acestora, precum şi alte măsuri în domeniul bugetar


OUG nr 1 din 2010

Proiect de Lege privind sistemul unitar de pensii publice v26.01.2010

Ţinând cont de faptul că în ultima perioada s-a discutat intens despre salarizarea fpss, m-am gândit să schimbăm un pic tema şi să conturez ceva şi despre pensionare.

Pe pagina web a Ministerului Muncii am găsit ultima versiune a proiectul de Lege privind sistemul unitar de pensii publice (v26.01.2010), versiune ce se regăseşte mai jos, anexa nr. 6 fiind postată şi separat.

În anexa nr. 6 din mai sus menţionatul proiect de lege sunt prevăzute vârstele standard şi stagiile de cotizare pentru cadre militare si funcţionari publici cu statut special din domeniul apărării naţionale, ordinii publice si siguranţei naţionale.

După cum se prezintă anexa, vârsta standard de pensionare, stagiul complet si stagiul minim de cotizare în specialitate vor creşte fiecare cu câte o lună la fiecare 3 luni începând cu luna aprilie a anului 2011.

Astfel că, dacă în ianuarie 2011se vârsta de pensionare va fi de 55 de ani după un stagiu minim de cotizare în specialitate de 15ani, în luna ianuarie 2030 vârsta de pensionare va fi de 60 de ani, stagiu complet de cotizare, iar stagiu minim de cotizare în specialitate de 20 ani.

Clz: cei născuţi după luna ianuarie 1970 se vor pensiona la împlinirea vârstei de 60 de ani

LONG LIVE FPSS!!!


Proiectul de Lege Privind Sistemul Unitar de Pensii Publicei v26.01

Anexa 6 La Proiectul de Lege Privind Sistemul Unitar de Pensii Publicei

marți, 26 ianuarie 2010

OMJ 115/c privind modificarea OMJ 1443/c/2008

În Monitorul Oficial nr 55 din 25.01.2010, partea I, a fost publicat OMJ 115/c, ordin ce modifică prevederile OMJ1443/c/2008 privind condiţiile de acordare a compensaţiilei lunare dpentru chirie cuvenită funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare

OMJ 115/C pentru modificarea OMJ 1443/c/2008 privind cond de acordare cv chirie fpss

Castigurile salariale care se inregistrau la sfarsitul anului 2009 se pastreaza anul acesta...

Reincadrarea personalului din sectorul bugetar, potrivit articolul 30 din Legea salarizarii unice, se va face corespunzator transelor de vechime in munca si pe funcţiile corespunzatoare categoriei, gradului si treptei profesionale pe care le-au avut la finalul lunii decembrie 2009, a precizat ministrul muncii Mihail Seitan, la finalul sedintei Guvernului de luni.

Executivul a adoptat, in sedinta luni, o Ordonanta de Urgenta care include unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, ca urmare a aplicarii Legii unice de salarizare, a anuntat purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean.

„Castigurile salariale care se inregistrau la sfarsitul anului 2009 se pastreaza anul acesta, urmand ca personalul bugetar sa fie incadrat pe trepte si gradatii pe structura noua a legii 330/2009”, a afirmat ministrul Muncii.

Prin actul normativ adoptat de Guvern s-au introdus modalitatile concrete de acordare a sporului de vechime, a indemnizatiei de conducere, precum si celelalte sporuri in cuantumul avut in luna decembrie 2009, a mai precizat ministrul Mihail Seitan. In ceea ce priveste salariile de merit acordate anul trecut, aceste drepturi vor continua sa fie platite si in 2010, astfel incat sa fie aplicate pentru perioada de un an pentru care au fost acordate.

“De exemplu, daca au fost acordate in aprilie anul trecut, ele merg pana in aprilie anul acesta. De anul acesta nu se mai acorda salarii de merit, urmand sa vedem in anul 2011, pe noua grila a legii, cum va functiona”, a explicat ministrul Muncii.

In ceea ce priveste majorarea salariala pentru 2010, ministrul Muncii a precizat ca se va aplica pentru salariile, soldele sau indemnizatiile lunare care au un nivel mai mic de 705 lei/luna.

Totodata, ministrul Muncii, Mihail Seitan, a aratat ca actul normativ adoptat de Guvern recunoaste caracterul obligatoriu al contractelor colective de munca legal incheiate anul trecut si care expira pe parcursul acestui an. „Toate aceste contracte colective isi fac efectele din punct de vedere al salarizarii, sporurilor, pana la momentul in care inceteaza de drept”, a afirmat ministrul Muncii, aratand ca in aceasta situatie se regasesc aproximativ 30 de entitati publice.

Potrivit actului normativ, salarizarea personalului autoritatilor si institutiilor publice care si-au schimbat regimul de finantare conform Legii 329/2009, se realizeaza potrivit prevederilor contractelor colective de munca legal incheiate, in limita cheltuielilor de personal aprobate. Pentru incadrarea in cheltuielile de personal aprobate, pana la implinirea termenelor contractelor colective de munca, conducatorul autoritatilor si institutiilor va proceda dupa caz la renegocierea drepturilor salariale sau la reorganizarea ori restructurarea activitatii prin reducerea numarului de posturi, in conditiile legii.

Dupa implinirea termenului pentru care au fost incheiate contractele colective de munca, personalul pastrat va fi reincadrat pe noile functii, stabilite de ordonatorul principal de credite, corespunzator atributiilor, responsabilitatilor si competentelor specifice postului, prin asimilare cu functiile din institutia care il preia in structura, subordine sau in finantare, dupa caz.

In situatia in care se renegociaza sau se incheie noi contracte colective de munca, in cazul institutiilor din sistemul bugetar care au venituri proprii, precum si in cazul contractelor individuale de munca, nu vor putea fi stabilite salarii sau alte drepturi de natura salariala care exced prevederilor Legii salarizarii unice in sistemul bugetar, a mai precizat ministrul Muncii, Mihail Seitan.

OUG privind unele măsuri de reîncadrare în funcţii a unor categorii de personal din sectorul bugetar şi sta...

marți, 19 ianuarie 2010

PROIECT DE HG

privind stabilirea categoriilor de personal şi condiţiilor de acordare a sporurilor şi indemnizaţiilor individuale cu depăşirea cotei procentuale de 30% din solda funcţiei de bază, salariul funcţiei de bază, salariul de bază sau, după caz, indemnizaţia lunară de încadrare


HG privind stabilirea categoriilor de personal şi condiţiilor de acordare a sporurilor şi indemnizaţiilor i...


SPORURI ŞI INDEMNIZAŢII INDIVIDUALE CARE POT FI ACORDATE PERSONALULUI DIN MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE, MI...

Informare FSANP

Informare - Presedinte FSANP.


Ieri 18.01.2010 a avut loc intalnirea care ar fi trebuit sa se intample acum o saptamana. Am fost invitati candva in cursul zilei de sefa de cabinet a directorului general cu precizarea ca nu exista o agenda de lucru. La intalnire au participat Catalin Predoiu (MJ), Radu Ragea (MJ), Ioan Bala (ANP), Ionel Cel Mare (ANP), Tiberiu Ungureanu (ANP), Stefan Teoroc (SNLP), Mihaela Neacsu (SNLP), Edward Lucaci (FSANP) si Sorin Dumitrascu (FSANP).

Discutiile s-au purtat intre reprezentantii sindicatelor si ministrul justitiei, domnul Catalin Predoiu; subsecretarul de stat,dl. Ragea si conducerea ANP-ului avand interventii.

Salarizarea. Problema a fost ridicata pe fondul urgentei elaborarii legislatiei secundare (norme, nomenclator, ordine) si a problemelor legislative existente deja. dl. ministru confirma faptul ca Guvernul a ajuns la o forma finala a HG-ului de aplicare a legii si ca HG-ul pentru sectorul de aparare va fi semnat in timp util, in prezent lucrandu-se la OMJ-ul pentru ANP. Se pare ca MJ este singurul minister unde se depaseste acel 30% pe ordonator.

Se pare ca la nivel de Guvern exista dorinta de a respecta principiul potrivit caruia nimeni nu pierde la salariu, problema cheltuielilor bugetare in crestere fiind totusi vazuta ca foarte importanta. Ziua de 10 februarie este privita cu oarecare temeri de toti ministrii tocmai datorita acestor probleme de legislatie. Insa, cum toata lumea vrea liniste, problemele vor fi rezolvate in timp util.

Reorganizare. Am reluat pe scurt problemele legate de reorganizare, nu am intrat insa in detalii. Lipsa suportului legal si unele masuri duse la extreme au fost receptate de dl. ministru si cei prezenti de la ANP au primit dispozitia de a fi mai flexibili in ceea priveste unele criterii si de a rezolva problema de legalitate. Dl ministru chiar a facut recomandarea ca masuri precum mutarea sa nu fie luate in calcul, dupa ce am dat exemplul situatiei de la Tirgu Jiu. ANP inca nu ne-a raspuns la adresa de zilele trecute insa cred ca la acest moment inteleg ca problemele sunt serioase.

DPCT. Dl. ministru nu are motive de a fi multumit de activitatea DPCT insa doreste ca acest serviciu sa fie functional si sa fie controlat. Propunerea noastra a fost ca acest serviciu sa fie unul operativ nu unul de informatii. Se pare insa ca dl. Ragea si conducerea ANP prefera varianta serviciului de informatii. Oricum e o discutie lunga si va fi solutionata la nivel legislativ nu prin OMJ. La mijloc se pare ca inca mai sta arhiva SIPA.



Transparenta decizionala. A fost ridicata problema transparentei decizionale si a comunicarii interne care inca este deficitara. Dl.ministrul a promis ca va sema Acordul pe transparenta si va da dispozitii ca Directia Acte Normative din MJ sa urgenteze toate proiectele de acte normative aflate in lucru.

Aplicare ACS, finalizare CCM. Am punctat problema respectarii obligatiilor asumate prin ACS, atat dl. ministru cat si dl. Ragea fiind de acord ca respectarea angajamentelor este o prioritate in special in ceea ce priveste imbunatatirea conditiilor de lucru. In acest context am discutat despre buget si despre eventuale rectificari pe zonele sensibile (salarii, bunuri si servicii).

Vizite in penitenciare. Incepand din februarie dl.ministrul va incepe sa viziteze penitenciare insotit de conducerea ANP.

Intalnirea s-a incheiat cu promisiunea ca vom mai avea astfel de discutii informale si ca la nivel formal se va lucra mai intens.

marți, 12 ianuarie 2010

Paradoxul din legea salarizarii: 6 sefi la 4 angajati

Dupa ce a avut cel putin 13 variante inainte ca executivul condus de Emil Boc sa isi asume raspunderea pe proiectul legislativ in luna septembrie a anului trecut si dupa ce a fost discutata timp de cateva luni de sindicate, patronate si Ministerul Muncii, legea salarizarii este din nou pe masa negocierilor.

Sindicalistii spun ca exista o serie de neconcordante in lege, printre care se numara si suprapunerea peste o alta lege in vigoare sau faptul ca exista mai multi sefi decat angajati pe functii de executie in grila care ierarhizeaza functiile din sistemul bugetar

"Legea s-a facut mult prea rapid si de aceea au aparut o serie de disfunctionalitati. Documentul a intrat in vigoare din cauza presiunii legate de acordul cu FMI", sustine Bogdan Hossu, liderul confederatiei sindicale "Cartel Alfa", care a participat ieri la prima intalnire dintre liderii de sindicat si reprezentantii Ministerului Muncii si ai altor ministere pentru negocieri pe marginea legea salarizarii. Specialistii din ministere si lideri de sindicat au format de la inceputul acestui an o comisie care va formula propuneri de imbunatatire ale legii pana la jumatatea anului.

"Am cerut o reevaluare a coeficientilor, ceea ce va duce implicit la o modificare a valorii de 705 lei pentru coeficientul I din grila, astfel incat sa se ajunga la un raport egal intre functiile de conducere si cele de executie, iar pana in 2015 salariul minim pe economie sa ajunga la jumatate din valoarea salariului mediu pe economie", a mai spus Hossu. El a precizat ca 40% din functiile corespunzatoare grilei de salarizare sunt de executie, restul fiind de conducere.


Reprezentantii Ministerului Muncii nu au precizat daca vor exista modificari in ceea ce priveste valoarea coeficientului I din grila. In prezent, salariul minim brut pe economie este de 600 de lei, iar salariul mediu brut lunar este de aproximativ 1.880 de lei.

Ce spun sindicalistii ca trebuie modificat

•In grila, functiile de executie ocupa 40%, restul fiind de conducere, ceea ce inseamna ca cel mai prost platit angajat din conducere castiga mai mult decat cel mai performant angajat aflat pe cea mai inalta treapta a functiilor de executie.

•In unele domenii, angajatii cu functii mai mici au un coeficient de ierarhizare mai mare decat cei aflati pe pozitii cu responsabilitati mai mari: de exemplu, un contabil cu studii medii dintr-o scoala castiga mai bine decat un profesor cu studii superioare din invatamantul preuniversitar.

•Muncitorii de gradul I dintr-un domeniu de activitate pot pleca in alte domenii, pe aceleasi functii, pentru salarii mai mari.
sursa: zf.ro

luni, 11 ianuarie 2010

informare FSANP

1. Buget Administratiei Nationale a Penitenciarelor i s-a alocat un buget insuficient si au apărut probleme la asigurarea plății unor drepturi salariale precum transport sau ore suplimentare, impedimentele fiind deplanificare sau legislative. FSANP a formulat o propunere în acest sens și a discutat-o cu ANP si MJ. In esenta din 1400 mil lei s-au propus in buget 756, iar in urma discutiilor s-a stabilit ca MJ va cere suplimentarea cu 97 mil, sumă ce ar asigura fără probleme drepturile salariale și ar echilibra bugetul pentru bunuri și servicii. Au fost accesate tot felul de parghii politice, exista sanse sa se mai suplimenteze.

2. Salarizare. Comisia bipartita pe salarizare nu s-a intrunit saptamana trecuta, amanarea fiind solicitata de Ministerul Finantelor. Pe zona noastra (ordine publica, aparare si siguranta nationala) suntem reprezentati in Comisie de un membru al BEx al FSANP, in functie de ce alte activitati sunt. Probleme tehnice sunt o gramada. Inca nu avem idee cum va arata un salariu in 2010.

3. DPCT. In data de 08.01.2010, dl Stef, seful DPCT, a prezentat activitatea directiei in prezenta conducerii ANP si a reprezentantilor MJ, FSANP si SNLP. Cantitativ, cel putin se poate constata o crestere de volum de activitate in ultimii ani. Zona normativa ramane o problema majora, iar directia este inca in cautarea unei identitati. Conducerea DPCT admite ca sunt probleme legate de calitatea personalului si a lucrarilor si promite ca acolo unde se comit abuzuri se vor lua masuri. Presedintele FSANP, domnul Sorin Dumitrascu, a discutat in amanunt de speta de la Tg Jiu si acolo credem ca vom avea dovada bunelor intentii si a concretizarii acestora.

Opinia DPCT este ca este de preferat ca directia sa functioneze ca un serviciu de informatii nu unul operativ. S-a discutat pe diferenta tehnica, inca nu ne-am lamurit pe deplin. Au fost prezentate si cateva cazuri concrete.

4. Reorganzare. FSANP nu este de acord cu desfiintarea de posturi; conducerea ANP are tot felul de idei utopice. Speram ca saptamana viitoare sa ajungem la un numitor comun.